.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خطاب به مهندس طاهایی استاندار مازندران؛
نامه ای از جنس دیگر !
مدیریت در این استان با تمام حرفها آسان است و اگر تفکر براین باشد که به جوانان بها دهند و مثل جنابعالی در سن جوانی استاندار بوده و یا مرحوم مجدارا در سن کمتر از 30 استاندار بوده عهده داربودن مدیریت با این ظرفیت آمارموجود به 5 برابر خواهد رسید و شیرینی کار را خواهید دید.
نامه ای از جنس دیگر !

مطلب زیر نوشته ای از عادل روحی یکی از کاربران همیشگی شمال نیوز ،خطاب به مهندس سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران میباشد که نسخه ای از آن را نیز برای شمال نیوز ارسال نموده که عینآ درج می گردد.

جناب اقای مهندس طاهایی استاندارمحترم مازندران

باسلام وتحیات الهی و آرزوی قبولی طاعات وعبادات جنابعالی وهمه بندگان حق تعالی و دعا در تعجیل حضرت ولی عصر عجل ا.. وتعالی شریف

بی تردید اگر انتقاد از سر دلسوزی باشد مورد توجه همه آحاد جامعه بوده و بنابر نظر مقام معظم رهبری باید به آن توجه نیز شود.

استان مازندران با همه مواهب الهی و زیبا به عنوان نگینی درخشان در خاورمیانه و در جهان همچنان میدرخشد و همه ساله شاهد میلیونها گردشگر میباشد اما !

این استان که دو بال یک پرنده است ؛ یک بال آن گردشگری و بال دیگر آن کشاورزی !

و اکنون نیز صنعت به عنوان محورتوسعه که متاسفانه در گذشته بخاطر قانون ممنوعیت استقرار صنایع در مازندران به آن کمتر توجه شده است .

استانی که شاهد ورود هزاران کارگر در گذشته های نه چندان دور بوده و بیکاری معنا نداشت امروز خود در بی کاری غرق است و آمار دقیق از بیکاران در دست نیست و بسیاری از کارخانجات نیمه فعال و تعطیل شده اند و بسیاری از جوانان با مغزهای پویا به استانهای دیگر کوچ و درخدمت استانهای دیگر درکاهش بیکاری آنان و البته درجهت تولید واقتصاد برای ایران عزیز ما درحال خدمت هستند .


توقع این بوده که مسئولان استان در ارتباط با خودکفایی، پیشرفت و حل معضلات صنعتی با تفکر نوین و چشم انداز ایران اسلامی و برنامه های ایجاد شده و با خلاقیت در خدمت استان باشند و نه اینکه با روزمرگی در حال سپری کردن ایام مدیریتی هستند و لقمه آماده را بخورند و حتی عمل برخی از مدیران داد جنابعالی ومعاونین محترمتان را درآورده و بعضی مواقع با دادن آدرس غلط باعث رنجش بعضی از مدیران دیگر شده است .

در بخش کشاورزی نیز مشکلات کشاورزان دوچندان بوده است .

اعتقاد دارم این مشکلات نه در قالب حرف و کاغذ بلکه به صورت عملی باید حل شوند . کاری که متاسفانه هم در دوره های گذشته و هم در دوران مدیریتی نزدیک به دوساله جنابعالی مغفول مانده است .

آقای استاندار !

امروز متاسفانه بسیاری از مشکلات بخش صنعت انباشته شده و بسیاری لاینحل باقی مانده و به بعضی از انان حتی اعتنایی هم نمی شود و انگار نه انگار که وجود دارد !

صنعت امروز مازندران با توجه به عقب ماندن از قافله توسعه به نسبت دیگر استانها ، به حمایت جدی نیاز داشته است . البته این حمایت نباید شعاری باشد و درقالب کنفرانس یا همایش دیده شود بلکه باید به صورت عملیاتی باشد .

صنعت ما در استان از نظر تعداد نیروی کار روز به روز تقلیل یافته و در واقع میزان جذب نیرو پایین آمده است و از طرف دیگر مشکلات صنعتگران بر دوششان سنگینی می کند که خود مشکلی بزرگ بشمار می آید که استفاده از متخصصین ونخبگان در کاهش آسیب های وارده بر صنعت امر جدی بوده و در بخش صنعت پیشنهاداتی ارائه شده است .

برادر گرامی !

امروز برای کشاورزی این استان زر خیز گریست ! متاسفانه در بخش کشاورزی برنامه مشخصی دیده نمی شود و معلوم نیست که مسئول این نابسامانی چه کسانی هستند .

واقعا کشاورزان در استان باید به دنبال چه محصولی باشند که برای آنها استراتژیک و سودآور باشد ؟

ازانجایی که محور کشت استان " برنج " میباشد اما هنوز برنجهای خارجی در فروشگاهها و رستورانها دیده میشود که میتوان باصدوربخشنامه داخلی از ورود و فروش برنجهای خارجی جلوگیری بعمل آید( که خوشبختانه با اقدام انقلابی ریاست محترم جمهور تاحدودی حل شده است که قبلا درسال 89 درشهریورماه به جنابعالی دراین مورد نامه نوشتم )و حتی با اجازه قانون ریسک صدور بخشنامه فوق را ندارند و شاید در این میان علتهای دیگر دخیل باشد که به دلیل عدم اشرافیت وارد آن نمیشوم البته کارهایی درحال انجام است که اگر پیگیری شود سود خوبی برای کشاورزی استان دارد سطح توقع مردم از استان مازندران بدلیل نزدیکی به پایتخت و پتانسیل و قدمت تمدن آن بالاست اما متاسفانه با توجه به این مسائل و پتانسیل ها ، استان رشد چندانی نداشته است.

آقای استاندار !


امروزمتاسفانه شهر ساری شانیت مرکز استان بودن را ندارد و شاهد گله مسئولین استان درساری هستیم اما واقعيت اين است كه ساري از دارا بودن حداقل هاي توسعه اي محروم است.

واحدهاي صنعتي مركز استان و تابعه از قبيل چوب فريم، نكا چوب، چوب و كاغذ، تخته سه لايي، كشت و صنعت، خوش نوش، شير پاستوريزه، دشت ناز و بسياري از واحدهاي كوچك و متوسط توليدي، صنعتي و كشاورزي با مشكلات خاصي مواجه شده اند که با دستور جنابعالی شاید مشکلشان حل و اسیر پیچ و خمهای اداری نشوند .

امروز ساري از محروميت و توسعه نيافتگي مي رنجد و مي لرزد. برخي از روستاها و آبادي هاي ساري و حومه و... هنوز آب شرب، راه روستايي، ايستگاه هاي تلويزيوني وغیره ندارد. فرصت هاي شغلي براي جوانان برومند و علاقه مند روستايي فراهم نشده است و بيشتر آنان براي پيدا كردن كار مناسب رهسپار شهرها شده اند و در شهر بجاي كار مولد به جاهاي ديگري كشيده شده اند .

در شهر ساري مشكل كمربنديها وجود دارد که این موضوع تاحدودی به راحتی قابل حل است اما مسائلی وجود دارد که به دلیل مطرح شدن بعضی از مسائل نمیتوان آن را گفت ترافيك در شهر بیداد میکند البته راهکارهایی وجود دارد که بتوان از علم نوین و متخصصین امر تاحدودی خلاصی یافت .

در جنوب شهر ساري تا شهرکیاسر و یا ازمیدان خزر تا دریا يك مركز درماني دولتي( بیمارستان ) وجود ندارد و چنانچه یک فرد مریض شود به علت دوری مسیر تا مرکز باید دعا خواند تا سالم بماند البته میتوان با راهکاری از این امر خلاص یافت و به شعار عدالت برسیم.

درجنوب شهر ساری مرکز فرهنگی و کتابخانه یا فرهنگسرا یا سالن ورزشی و... بابرخورداری جمعیت بالای ان وجود ندارد اما همیشه درصحنه های سیاسی حضور پررنگ داشته و تعیین کننده نامزدها در انتخابات میباشد و باید به آنان آفرین گفت .

به بسياري از روستاهاي مناطق جلگه اي و دشتي ساري و استان گازرساني انجام نگرفته است. سد البرز آغاز بكار نكرده است.

سد احداث شده دولت سازندگي در منطقه فريم صحرا با وجود هزينه هاي ميلياردي فاقد حتي يك متر مكعب آب است .


به لحاظ امكانات و زيرساخت هاي فرهنگي و هنري محروميت زيادي است. باور كنيد ساري موزه ندارد، فرهنگ سرا و خانه فرهنگ ندارد، و اگر به رنجنامه دکتر اسلامی با گذشت چند سال نظری بیندازید متوجه بسیاری از مسائل خواهید شد که دستورجنابعالی رهگشای کاراست. زباله های شهر ان را به چهره دیگری تبدیل کرده و شهر جایگاه واقعی خود که دارای تمدن بوده را ندارد وعملیات انرژی پاک هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و تفکری درجهت اصلاح است که امیدواریم حل شود و خود براین امر زباله انتقادات و پیشنهاداتی دارم که درصورت اخذتوضیح آن رابیان خواهم کرد و چرا های دیگر...



ساري پارك تفريحي که به توان از آن به عنوان نماد یاد کرد ندارد و ساري خيلي چيزها را كه بايد داشته باشد ندارد و به همان نسبت ساير شهرها و بخش ها و روستاهاي استان مازندران مرحوم و غير برخوردار از امكانات توسعه اي آيا تأسف بار نيست كه نمايشگاه بين المللي مازندران در جاده دریا ساري توسط نماينده محترم ولي فقيه كلنگ بخورد و پس از ده سال فقط تابلو آن در هوا باشد و چشم هر مسافری به ان برخورد کند اما اثری از نمایشگاه نباشد وتابلو ان هرروز اسیردست گرما و سرما باشد .

شاخص‌هاي توسعه استان رو به رشد بوده و در كل مطلوب است اما كار و تلاش براي بهبودي همچنان وجود داشته و نياز به سرعت نيز دارد. براي رسيدن به اهداف برنامه چشم انداز و اهداف توسعه‌اي استان بايد با برنامه ومنظم تلاش كرده و از راههاي ميانبر نيز براي سرعت بخشيدن به كار بهره برد وسند آمایش و سند توسعه استان و شهرستان وجود ندارد و شاید وجود داشته باشد البته در ویترینها ی مدیران باشد که به اطلاع عموم نمی رسد



جناب آقای طاهایی

وجب به وجب زمين مازندران ارزش سرمايه گذاري داردو بايد باهماهنگي و برنامه ريزي مناسب از آن بهره برد.

اين استان بهشت ولايت است و كار و تلاش در اين استان همراه با خيرات است. ارايه خدمات به مردم فهيم و مومن استان يك نعمت الهي است و دراین میان با توجه به سفر مقام معظم رهبری کارگروه فقر درزمان تصدی مهندس کریمی تشکیل شده و خروجی ان مشخص نیست و یا به صحبتهای ریاست محترم جمهور در صداوسیمای مازندران که پول هست اما طرح و برنامه نیست باید توجه جدی به ان شود

كشتارهاي غيرمجاز و سنتي كه در اكثر شهرها انجام مي شود نياز به پيگيری دارد. كشتارگاه هاي استان را هنوز نمي توان به عنوان بنگاه اقتصادي دانست چون بيشتر اعتبارات آن از سوي كمك هاي بلاعوض شهرداري ها تامين مي شود. با فعال شدن بخش خصوصي، كشتارگاه ها به عنوان بنگاه هاي اقتصادي فعال خواهند شد.

از هراقدامي كه باعث افزايش درآمد مردم و توسعه و رشد اقتصادي شود، حمايت كامل باید به عمل اید اما عملا اینگونه نیست با ایجاد بازارچه مرزی در بنادر در كنار فعاليت‌هاي حمل ونقل دريايي، بازرگانان ايراني مي‌توانند باكشورهاي مرزي همسايه از جمله روسيه، جمهوري آذربايجان وتركمنستان مبادلات تجاري داشته باشند. همچنين از واردات و صادرات كالاهاي تجاري با امكان استفاده از تخفيفات گمركي توسط شركت‌هاي تعاوني می شود انجام داد اين شركت‌ها مي‌توانند در قبال واردات اقلامي از كالاهاكه منع قانوني ندارند مانند ماشين‌آلات كشاورزي و خوراك دام از كشورهاي طرف تجاري، بااستفاده از تخفيفات و تسهيلات خاص گمركي نسبت به صدور كالاهاي ايراني مبادرت كنند .

استان مازندران به دلیل برخورداری از منابع انسانی متخصص و زیر ساخت های صنعت بهترین نقطه برای تبلیغ هر نوع تولید است .

متاسفانه مجبورم اعلام کنم بسیاری از مشکلاتی که در استان وجود دارد به ضعف مدیریت برمی گردد. امروزه باید بدانیم که با تعارف و تملق نمی توان، مسائل استان را پیش برد، بلکه با آستین بالا زدن می شود مسائل استان را حل کرد.
در صنعت نباید کارها در حد حرف و تبلیغ بماند چه موقع از سرمایه داران استان که صنعت روی دوش آنهاست دعوت شده تا مشکلاتشان را حل کنند و یا چقدر از آنها حمایت شده است. متاسفانه بخش خصوصی و دولتی را با خط کشی از یکدیگر جدا کرده اند. باید دست هر صنعتگری که در استان فعالیت می کند را به گرمی بفشاریم، چرا که به تولید کشور کمک کرده و می تواند اشتغالزایی کند، ضمن اینکه چرخه تولید را می چرخاند و این مسئله به نفع خودکفایی کشور است.


باید گفت در بخش کشاورزی هم اقدام موثری انجام نشده است و تاکنون از کشاورزان دعوت نشده تا مشکلاتشان بررسی شود. اگر مدیران به دنبال تبلیغ برای خود نباشند و واقعا به دنبال باز کردن گره های استان باشند، مشکلات برطرف می شود، مشکل بزرگ این است که هرکس به دنبال تبلیغ برای خود است.


از قدیم در این استان مثل سایر استانهااین آرایش سیاسی وجود داشته است که عده ای به عنوان راست و عده ای هم به عنوان چپ فعالیت داشته باشند. همه این نیروها در چارچوب قانون اساسی با یکدیگر رقابت داشته اند. امروزه نیروهای سیاسی استان چندان فعالیتی ندارند. چرا که نیروهای سیاسی در حال حاضر بی انگیزه اند و چندان حمایتی از آنها نمی شود.


مشکلات استان کلاف سردرگمی نیست و به راحتی می توان اول و آخر کلاف را به دست آورد. مشکل اساسی در استان عدم برنامه ریزی صحیح و همچنین چینش نیروهای ضعیف در مسئولیت های مهم است که بدون برنامه انتخاب میشوند بطور مثال چطور درانتخاب وزیر محترم مجلس محترم ازوزیر انتخابی برنامه طلب میکند و امادرانتخاب مدیر یا مقام مسئول چنین برنامه وجود ندارد ایا درانتخاب مدیر فارغ از هرگونه جناح بندی خاص ایا افراد برای خدمت در اداره فراخوان شده اند که بتوان درکارگروه کارشناسی از انان برنامه طلب کرد و هرکس نمره قبولی گرفت مسئولیت را به اوسپرد ایاچنین چیزی وجود دارد.

عالی مقام محترم

بنظر شما وظیفه کیست که پیگیر مصوبات و ناظر عملکرد اصناف و متولیان زیست محیطی و فضای سبز و زباله و خدمات بهداشتی و درمانی وورزشی و... و عدم توجه به مدیران باشد تا ببینیم کدام مسئول دلسوز این مشکلات را بررسی کرده و راهکار ارائه داده؟

چه کسی باید پاسخگوی اینگونه مشکلات باشد؟ مردم چه گناهی دارند که بعضی ازعزیزان مسئول در استان خواب تشریف دارند؟ مردم چرا باید تاوان پس بدهند؟ متاسفانه با هیاهو مشکلی حل نشده و نمی شود. چرا تیمهایی متشکل از مشاوران متخصص و کارشناس و متعهد در هیچکدام از دستگاههای اجرایی استان تا بحال تشکیل نشده است واگرشده است کارآیی آنان چه بوده است؟

چرا مشکلات به منزله برگ برنده سیاسیون از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل می دهند که اگر روزی قرار شد متفاوت عمل کنند ژست منتقدانه بگیرند و بگویند ما به فکر مردمیم؟ چرا این عزیزان هنوز نمی دانند که مردم هم خوب می بینند و هم خوب می شنوند و هم خوب تحلیل می کنند؟ وچراهای دیگر .

تضاد در رفتار در بین مسئولان شهر و استان زیاد دیده می شود و وحدت با توجه به شعار مقام معظم رهبری شکل زیبا ندارد و اتحاد رافراموش کرده ایم از این رو سرمایه گذار هم تمایلی با همکاری با طرحهای پیشنهادی ندارد.

عالی مقام محترم

و اما:

محل نمایشگاه بین المللی در شهرستان ساری که مرکز استان مازندران و مرکز استقرار ادارات کل ؛دارای شبکه راه آهن که می توان از دوسو (انشعاب ریل راه آهن بندر امیرآباد و انشعاب ریل راه آهن ساری) به نمایشگاه اتصال یابد و نزدیکی به بندر بین المللی امیر آباد و پایانه های نفتی دریای خزر و فرودگاه بین المللی و استقرار شهرکهای صنعتی ساری و زمینهای وسیع و جاده اتوبان بدور از افزایش بارترافیکی شهر و ... نیز قابل سرمایه گذاری می باشد .



خلاصه اینکه براین باورم که مدیریت در این استان با تمام حرفها آسان است و اگر تفکر براین باشد که به جوانان بها دهند و مثل جنابعالی در سن جوانی استاندار بوده و یا مرحوم مجدارا در سن کمتر از 30 استاندار بوده عهده داربودن مدیریت با این ظرفیت آمارموجود به 5 برابر خواهد رسید و شیرینی کار را خواهید دید.


رجاء واثق دارم که با تعمق در برنامه و ارائه برنامه های دیگر و درصورت لزوم برنامه های توسعه و شاهد شکوفایی مرکز استان (ساری ) و استان باشیم و ساری و استان مازندران رااز عقب ماندگی اساسی دور نماییم و روح تازه ای به کالبد آن دمیده شود.

این مطالب برگرفته از تفکر و اندیشه های پاک مردان و زنان این استان که درجهت توسعه پایدار مازندران و ایران اسلامی میباشد



عادل روحی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 مهر 1390
این مطلب مطلبی به حق و در واقع برگرفته از سوز دل و برساسا بیانات و دغدغه مقام معظم رهبری که در جمع کارگزاران نظام بیان داشتند می باشد من به سهم خودم از این جوان ولایی و دلسوخته نظام تقدیر میکنم که اینگونه تحلیل زیبای از استان خاصه شهرستان ساری مطرح کردند محمدی از ساری
نا شناس 7 مهر 1390
با مدیریت این آقا مازندران چه رشدی انجام داده و چه تحولاتی صورت گرفته
شهروند منصف 7 مهر 1390
سلام دوست عزیز عادل خان مثل اینکه اصلا اینجا نیستی این همه مطالبات که نوشتی بماند استاندار عزیز حداقل نتوانست یه کمربندی سه کیلومتری از سه راه جویبار تا اب منطقه ای که هزاران هزار مازندرانی نه ساروی هر روز با مشکلات اون دسته پنجه نرم میکنن کاری بکنه الکی به شهرداری گفتن تو شروع کن ما کمکت میکنیم فقط حساب کن ببین هر روز چند صد هزار لیتر بنزین هدر میره ، کل استان هم همینه متاسفانه علرغم همه امیدها، اقای طاهایی نتوست کاری انجام بده در عمل، البته حرف زیاد میزنه ولی متاسفه نمیتونه عمل کنه چون از عمل تا حرف فاصله از زمین تا اسمونه و متاسفانه این داستان همچنان ادامه داره ......
ص قزويني 7 مهر 1390
هيهات!!
طاهايي هميشه مظلوم بوده و هست متاسفانه اين مرد بزرگ بعد از رفتنش شناخته مي شود.........
بدا به حال استان قزوين و شايد مازرون
دوست سارویها 7 مهر 1390
آخر نفهمیدیم این ساری چه شانی باید داشته باشد؟ که ندارد، برادران، عزیزان ساروی به نفع شما می باشد ادارات کل از آمل تا نکا پخش شوند و استانداری نیز از شهر خارج گردد تا هم شانیت پیدا کنید و هم از عذاب ترافیک خارج شوید، برادران ساروی شما حساب کنید چند تا اداره کل در ساری وجود دارد و چند تا مدیرکل ساروی هستند، حالا که قراره مدیر کل بطور ثابت از فلان شهر بیاید پس این اداره کل نیز پیشکش آنها، بابا این چه تعصبی است که همه ادارات کل باید در ساری استقرار یابد. اگر در خراسان یا خوزستان ادارات کل در مرکز استان هستند فاصله شهرها صد ها کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند نه ساری تا بابل 30 کیلومتر باشد. و یا ساری تا نکا و قائمشهر 15 کیلومتر.
نا شناس 9 مهر 1390
چه خوب قلم زدند آقای روحی، احسنت، البته دوست داشتم اون مسائلی که بازگو نکردید رو مینوشتید! البته حدس میزنم عدم دلسوزی مدیران کل هم استانی غیر سارویه که کمترین توجهی به مرکز استان ندارن
shdi 9 مهر 1390
باسلام.آقای استاندار حتی اگر بخواد عمل کنه هم نمیتونه . چون اکثر مدیران استانی اعتقادی به مردم ندارند و آسایش و آرامش مردم برایشام اهمیتی ندارد . متاسفانه بعضی هاشان ولایی و ارزشی نیستند و با مدیران ارشد دیگر نیز ناهماهنگن.وقتی برخی مدیران ارشد و حتی مدیران میانی همسو نباشن انتظار نداشته باشید کاری برای مردم فهیم رنجکشیده و خسته مازندرانی انجام بدن.
نا شناس 9 مهر 1390
آقای طاهایی اگر استاندار باشد می تواند موثر باشد ولی حیف که استاندار نیست وبه عبارتی کاره ای نیست صرفا در پوزیشن استاندار ظاهر شده است . و برای حفظ این پوزیشن مجبور است حتی اختلاس سه هزار میلیاردی را بزرگنمایی رسانه ای و مخالفان در جهت تضعیف دولت اعلام کند . طاهایی عزیز است ولی عزیز تر وقت مردم استان است که ایشان با بکارگماری افراد نالایق آنرا هدر دادند.
علي 9 مهر 1390
مديران كل كه اكثرا غير ساروي هستند دلشان به حال مركز و اداره كه نميسوزد فقط به فكر حقوق و حفظ صندلي خودشان هستند طاهايي هم بخاري ازش بلند نميشه
ali 9 مهر 1390
استاندار عزيز اموال رييس بانك ملي مركزي ساري رو بررسي كن نكنه شما هم با وي دوستيت و وام دار او هستي انشا الاه كه نه چون خيلي از اقايان اره
بهرامی 9 مهر 1390
چه چیز ساری به مرکز استان بودن میخورد ؟
اگر کسی جواب این سوال بنده را دارد به من بگوید و من را از این سردرگمی و گیج و منگی خارج سازد ؟
یک خیابان درست و حسابی نداریم ، یک کمربندی درست و حسابی نداریم ، یک دانشگاه درست و حسابی و دولتی نداریم ، و تنها چیزی که ما را امیدوار میکرد داشتن یک فرودگاه بود که آنهم با لطف جناب ابراهیمی میاندرودی و استقلال و شهرستان شدن میاندرود از ساری جدا شد .
حالا من مانده ام با چه رویی به بابلی ها و قایم شهرس ها و بهشهری ها بگوییم ما مرکز استانیم؟!
دلیلی هم ندارد بابلی های جاه طلب وقتی مدعی مرکزیت در استان میشوند ما ناراحت شویم .
تا زمانی که نماینده های ما فقط به فکر مناطق خودشان باشند ، یوسف نژاد که میاندرود خودش را شهرستان کرد و شجاعی کیاسری هم تا امسال و یا سال آینده قصد استقلال و شهرستان کردن کیاسر خود را دارد ، نمیتوان به فکر آبادی و پیشرفت ساری بود .
amoli reza 9 مهر 1390
آمل به یاری خدا به زودی مرکز می شود چون در مرکز و ورودی شمال کشور قرار دارد بی خود هم خوتون رو به درو دیوار نکوبید...
نا شناس 10 مهر 1390
براي همه مسئولين استاني متاسفم كه با اين كارها استان مازندران را روزبه روز دارند به پسرفت مي برند اما استانهاي ديگر اعتبار ما استانها در پيشذفت خودشان استفاده مي كنند .استاندار اگر استاندارباشد وابراهيمي هم اگر معاونت سياسي باش اول بياد ترك محله ساري را درسن كنه فقي حرف حرف حرف حرف تا كه ما اهالي كوي شهيد مرادي وپشت چين دكا ساري بايد هرروز شاهد اعتياد وپر پر شدن جوانان باشيم واقعا شما بچه ف برادروخواهر نداريد اگر اونا مبتلا به اعتياد بشند بايد گاري انجام بدهي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.